onsdag den 1. april 2015

Dag -429 Morgenmads blanding

Morgenmads blanding

Nu er det snart påske.
Normalt vil det for mig og mange andre betyde frokoster med familien i lange baner, men i år og næste, bliver det til arbejde for min del i alle påskens dage. Det er dobbelt op, så der kommer en god klat penge ud af det til turen.
Ja - vel er det ferie jeg skal på næste år, men den betales desværre ikke af sig selv.

Lørdag bliver der dog tid til en længere tur.
Regner med godt 20 km, men nu må vi lige se vejret an. Lige nu blæser det ret kraftigt, men vejrudsigten til lørdag ser lovende ud.
Starter ud når jeg kommer hjem fra arbejde - dvs. meget tidligt lørdag morgen. Så kan jeg også få testet pandelampen fra et overskudslager. Er lidt usikker på, om den er kraftig nok, men nu ser vi.

Ellers er det her, jeg skal teste min morgenmads mix, bestående af 100 gr. havregryn, revet kokosnød, blandet tørret frugt (ananas, mango og melon) samt rosiner, hakkede nødder og mælkepulver. Det giver ca. 450-500 kalorier, som er ca. 1/5 af det jeg vil forbrænde i løbet af en dag. Når det bliver koldere i vejret, bliver der forbrændt en smule mere, så jeg har et behov for at få dækket godt 2500-3000 kalorier om dagen. 
Det betyder mange små måltider, lagt ud på tre hoved måltider. Morgenmaden er stort set på plads, med mulighed for afveksling naturligvis, men en fornuftig kostplan er nødvendig.
Som mellemmåltider, regner jeg med nødde-/tørret frugt blanding iblandet små stykker chokolade, hjemmelavede müslibarer, frugt generelt.
Hvad der skal spises på de to andre store måltider - middag og aften - ved jeg ikke endnu. Det bliver op til kostplanen, men regner med det bliver til en del pasta og ris.
Jeg har ikke den store forstand på langvarige kostplaner - endnu - men så er det godt, jeg har en søster der er ret god til det.

Håber i alle for en god påske :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar