tirsdag den 21. april 2015

Dag -409 To-do liste

To-do liste

To-do listens første "afsnit" er klar og ligger som faneblad ved siden af "Sponsorer".

Til det første afsnit har jeg valgt vognen. Det kunne ha' været hvilken som helst del af udstyret til turen, men jeg havde vognen gjort klar i udestuen, så det var jo lige til, at begynde med den.

Afsnittet ser ikke ud af meget, men det tog faktisk et par timer, at lave det. Ikke at skrive det selvfølgelig, men jeg gik rundt om vognen en del gange, kiggede, løftede og trak, for at se om alt nu sidder, som det skal, og jeg fandt følgende skal forbedres : 
  • Købe 10mm låsemøtrikker. I stedet for de almindelige møtrikker som sidder på vognen nu, skal jeg bruge låsemøtrikker, da de almindelige som spænder trækstængerne fast, løsner sig alt for let, når vognen ruller over ujævnt terræn.
  • Sy refleksbånd på gråt overtræk. Under min morgentur fandt jeg ud af, at vognen ikke ses så godt i mørke, så jeg vil sy nogle refleksbånd i kanterne på det grå træk.
  • Lave klap bag på det grå træk. For nemmere at kunne komme til nogen fornødenheder, uden at skulle tage det grå træk af hver gang, vil jeg lave en lille klap bag på det grå træk.
  • Reparere indvendig regntræk. Det lille regntræk, der fulgte med vognen, er gået i syningerne, så det skal enten repareres eller elastikbåndet skiftes helt ud.
  • Sy regntræk. Det grå regntræk er tæt ved støvregn, men jeg har ikke endnu haft lejlighed (eller lyst ;-) til at teste den i kraftigere regn. Og jeg tror nu heller ikke, at den kan holde til kraftigere regn, uden alt inde i vognen bliver vådt. Derfor vil jeg sy et regntræk af et gammelt telt, jeg havde liggende. Dette er prioriteret sidst, da jeg afventer og ser, om det grå træk holder til kraftigere regn.

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar