torsdag den 30. april 2015

Dag -401, -400, -399 Fjällräven Keb Gaiter

Fjällräven Keb Gaiter

Endelig fik jeg hentet mine nye bukser hos skrædderen i Århus.
Det er ikke nemt at være født med små hurtige ben ;-)

Bukserne skulle ligges op, og det var lidt mere tricky end som så. Jeg skal ihvertfald ikke til at prøve på det.
Men skrædderen har gjort et super stykke arbejde.

Bukserne er ekstremt komfortable. Det er jo selvfølgelig smag og behag, men siden det jo trods alt er mig, der har bukserne på, så er det sådan det er :-D



Fjällräven Keb Gaiter udgør 20% af min samlede buksemængde til turen.
Grunden til at jeg valgte netop Keb Gaiter er, at den nederste del af benet kan lynes af, så buksen kan bruges som shorts, og mine hvide ben kan få noget sol.


Bukserne er lavet af samme materiale som den kendte Vidda Pro buks fra Fjällräven, men på Keb (uden aftagelige ben) og Keb gaiter, er der syet et strækmateriale på, som jeg synes gør disse bukserne rigtig behagelige, at have på. 
Strækmaterialet er 100% syntetisk og dermed også vandtæt (98% Polyamid og 2% Elastan).
Ikke-stræk materialet er dog ikke 100% vandtæt, men med en god gang Greenland wax, bliver bukserne regntætte. Voksen går dog af efter x-antal gange i vaskemaskinen (anbefales at vaske voksede bukser separat).

Med indkøbet af Keb Gaiter buksen, er min bukse-samling til turen komplet, og består nu af :
  • Fjällräven Vidda pro
  • Fjällräven Keb Gaiter
  • Mine u-undværlige camouflage shorts
  • Patagonia Torrentshell stertch (regnbukser)
  • Lange løbetights
  • Devold Expedition Long Johns
  • Devold Active Long Johns
  • Samt naturligvis x-antal underbukser. Tror det er en god idé med mere end et par :-D


Fredag starter jeg styrketræningen til turen.
Jeg har hyret min gamle kollega Anne (Fitness instruktør og Dansk mester i dødløft), til at hjælpe med et godt gennemarbejdet træningsprogram, som skal sikre, at ryg, skuldre og alle mine andre muskler, kan holde til strabadserne.

Lørdag står den på gåtur med Søs og Bo (Søster og Svoger) et eller andet sted omkring Hammel tror jeg.
Så weekendens timer for hurtigt ben at gå på.

Fortsat god dag :-D

Mvh
Jesper


Ingen kommentarer:

Send en kommentar