mandag den 9. september 2013

Projekt "From Nordkap to the toe of Italy"

 
 
Så er starten på mit store projekt med navnet "From Nordkap to the toe of Italy" startet.
 
Projektet går i alt sin enkelthed ud på, at jeg GÅR fra Nordkap, langs den Norske vestkyst, gennem Danmark og Tyskland for til sidst at ende i "tåen af Italien".
En bette gåtur på ca. 9000 km.
 
Samtidig som jeg går denne tur vil jeg forsøge at samle så mange penge ind til Kræftens bekæmpelse i Norge, Danmark, Tyskland, Østrig og Italien. Hvordan dette skal foregå, ved jeg ikke endnu, da dette først og fremmest skal afklares med de respektive organisationer - så her vender jeg tilbage med nyt, så snart jeg ved mere.
Jeg håber, jeg får godkendelse fra Kræftens bekæmpelse - hvis ikke så må vi se, hvilke(n) andre organisationer, det er muligt at støtte.
Hvorfor lige Kræftens bekæmpelse??
Jeg har ikke selv kræft - lad mig lige slå det fast - men jeg man klarer næsten ikke at åbne en avis eller tænde for tv'et uden at den skide sygdom (undskyld sproget) bliver nævnt, og jeg kunne derfor godt tænke mig at samle ind til dette super-gode formål på min egen måde.
Logo's på forsiden fjerens naturligvis, hvis ikke organisationerne ønsker at deltage i dette projekt (som selvfølgelig ikke kommer til at koste dem en rød reje).
 
 
Hvorfor??
Jo - jeg har altid tænkt og drømt arbejde, noget som allerede én gang har kostet mig en gang stress. Drømmen var at blive REMA1000 købmand - altså selvstændig franchisetager, men jeg må erkende, at stressen er på vej tilbage ligesom jeg kan mærke, at jeg begynder at blive udslidt af alle de lange arbejdsdage.
Heldigvis har jeg som sagt prøvet at ha stress - og jeg ønsker hverken dette for nogen jeg kender ej heller mig selv.
Derfor har jeg besluttet at trække stikket ud et års tid, og bevæge mig ud på denne bette gåtur.
 
Har du da fuldstændig mistet hjernen - det har jeg allerede blevet spurgt et par gange. Helt normal har jeg sgu aldrig været - heldigvis for det da - men måske netop fordi jeg stadig har en smule forstand tilbage, ved jeg hvornår det er tid til sige stop.
 
Beslutningen er taget, og jeg vil i den kommende tid bruge al min sparsomme fritid på at gennemføre forberedelserne til turen.
 
En del af udstyret er allerede på plads, mere kommer til efterhånden, så skulle der være nogen, der har tips og indspil så lad endelig høre fra jer.
Økonomisk går det lige akkurat op - udstyret kan jeg få via min opsparing, men jeg får brug for nogen sponsorer til at dække diverse dagligdags omkostninger her i Danmark (billån, opbevaring af møbler etc.), transport til Nordkap og hjem fra Italien ligesom som fortæring i løbet af året gerne skulle sponseres.
 
Vi ses :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar