fredag den 17. april 2015

Dag -413 Planlægning af rute

Planlægning af rute

Mange vil måske mene, at planlægning af en så lang vandring som denne, vil ødelægge lidt af charmen ved netop det at vandre. Jeg er delvis enig.....

Men for at en vandring som min skal kunne lykkes indenfor tidsrammen (1 år), så er det nødvendigt. Som jeg ser det, er der simpelthen ingen vej udenom.
Så både af sikkerhedsmæssige årsager, såvel som af praktiske årsager, planlægges ruten i uge-intervaller. Det vil sige, at jeg i løbet af en uge skal gå 170 kilometer, for at nå målet i Italien et år senere, og målet med at have 1,5 dag "fri" hver uge.
Eksempelvis skal jeg den første uge nå fra Nordkapp til 70.232335, 24.079329. Dette er decimal koordinater til en krydsning af elven Goahtemuorjohka. Overnatnings steder ligges ikke fast, dog vil jeg forsøge at nå en campingplads hver anden uge, for at få vasket tøj, efterse udstyr samt opdatere bloggen og snakke lidt med familien på Skype (ellers tror jeg sgu mor Kirsten slår mig ihjel ;-). Uge 2 vil  gå fra ovenstående koordinater til Fosselv camping og er således på 201 km - 30 km. mere end planlagt per uge, men det gør det så muligt, at gå mindre andre uger, for at nå målet om campingplads hver anden uge.

Og sådan fortsætter det gennem det meste af Norge.

Vejvisning sker ved hjælp af både kort samt GPS.
Kortene køber jeg lokalt, det er det billigste. GPS kortene har jeg med hjemmefra. Her har jeg investeret i en Garmin eTrex30 samt tilhørende topo-grafiske kort over hele ruten. Måske ikke 100% nødvendigt, men sikkerhed fremfor alt.
Når jeg er færdig med de enkelte ruter, ligges de ud på bloggen og opdateres løbende.

Lørdag står den på en mindre vandretur ad stier rundt om Rørbæk sø, hvor jeg ikke har været endnu.

Ha' en fortsat god dag :-)

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar