mandag den 15. september 2014

"Desværre"

 
Det er nu 1 år siden, at jeg fik stress og var vel nok også en smule udbrændt. Året der er gået siden har været meget mere afslappet, men der skal alligevel et eller andet til at holde "hjulene" i gang.
 
Mit projekt "hold hjulene i gang" var turen fra Nordkapp til Italien - et projekt der tog mere tid at planlægge, end jeg sådan umiddelbart troede.
Jeg ønskede at starte på min 40-års fødselsdag - 5.5.2014 - men midlerne (turen koster en smule over 200.000) var ikke til stede, og planlægningen var vel egentlig heller ikke ret god, så jeg satte mig et nyt mål.
 
Jeg fik muligheden for natarbejde på Reitan Distribution, og her kan der tjenes en del mere end i butiks livet. Så jeg gav mig selv 2 år, til at spare midler sammen til turen.
Som det ser ud lige nu, kommer der til at mangle ca. 50-60.000,- hvis jeg skal nå hele vejen til Melito di Porto Salvo.
Men turen starter uanset den 5.5.2016 - så må jeg se, hvor langt jeg når for de midler, der er til rådighed.
 
Min svigerinde gav mig en ny idé, som jeg heller ikke havde tænkt over.
Fonde.
Der er rigtig mange fonde, som støtter velmenende projekter. Så henover efteråret skal jeg i gang med ansøgninger til alle de fonde, der støtter projekter som mit. SKULLE DER VÆRE NOGEN, SOM LÆSER DETTE, DER HAR FORBINDELSE TIL ELLER KENDER TIL EN FOND, DER KUNNE TÆNKES AT STØTTE MIT PROJEKT, SÅ SIG ENDELIG TIL. Jeg finder sikkert fonden selv gennem søgningen, men det kan jo aldrig skade med lidt hjælp.
 
Meningen med turen var 100% for min egen skyld, for simpelthen at slippe for stressen en gang for alle.
Samtidig ønskede jeg at samle ind til Kræftens Bekæmpelse, hvilket jeg stadig gør. Når nu jeg går turen, kan jeg jo lige så godt bruge tiden, mens jeg går, til noget fornuftigt.
 
Men også det at samle penge ind, er ikke lige til. Folks pengepung står ikke ligefrem åben efter finans krisen, og i tillæg er der så mange andre gode projekter, som der er mulighed for at støtte.
Jeg har en - synes jeg selv - god idé, som der lige skal arbejdes lidt mere på, men lige pt. lyder den således:
"Der er tre muligheder for at støtte Kræftens Bekæmpelse via mit projekt.
  1. Man kan støtte via det antal kilometer jeg kommer til gå. Det kan være med enten 1 øre, 5 øre, 1 krone eller hvad nu har lyst/råd til. Det faktiske antal kilometer bliver dokumenteret via GPS (Garmin eTrex 30) og opdateret dagligt/så ofte det er muligt på denne blog. Er mine midler ikke til at gennemføre turen, bliver det beløb man støtter Kræftens Bekæmpelse med, det antal kilometer jeg har gået, når turen slutter. Så har jeg midlerne til at gennemføre turen (man er naturligvis velkommen til at støtte mig personligt), så er der jo bare flere penge til Kræftens Bekæmpelse.
  2. Ved at støtte mig personligt, støtter man samtidig Kræftens Bekæmpelse. Halvdelen af det sponserede beløb går nemlig til Kræftens Bekæmpelse, og den resterende halvdel til mig. Det beløb, der går til mig, bruges IKKE!!! til andet end faktiske/dokumenterede udgifter forbundet med turen. Dvs. at det sponserede beløb IKKE!!! bruges til opbevaring af møbler, indskud til lejlighed efter turen eller andre private udgifter. Disse står jeg selv for 100%. Udgifter forbundet med turen dokumenteres via kvitteringer. Alt overskydende sponsorat går direkte til Kræftens Bekæmpelse
  3. Støtte Kræftens Bekæmpelse via x-antal kroner per land, der gennemføres. Begynder jeg på et land, men ikke fuldfører landet, betales der ikke for det pågældende land. Turen går gennem fem lande."
 
Jeg udarbejder naturligvis et budget til turen. Et privat budget samt et tur-budget.
 
Så der er rigtig meget der skal arbejdes på - træningen til turen skal jo også passes. Fra 1.oktober starter træningen med gåture hver anden dag.
 
Læs med videre i morgen :-D
 
Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar