mandag den 27. april 2015

Dag -405, -404 og -403 Outdoor træf i Sorø

Outdoor træf i Sorø

Er lige ved at få søvnen ud af øjnene og kan lugte, at kaffemaskinen har kørt den første liter igennem.
Det har været en rigtig god weekend med masser af frisk luft, mødet med en masse nye fine mennesker, samt en masse nye grejtips, som kan forbedre min tur.

Kort sagt : Jeg var på outdoor-træf i Sorø, arrangeret af gruppen bag Outsite.org. Gutterne har lagt et kæmpe stykke arbejde i dette outdoor-træf, uden nogen former for økonomisk gevinst.
Bevares, måske får de lidt ekstra rabat på grej, måske endda noget gratis, men det har de sgu også fortjent.
TAK - til Christian, René og alle i andre, der står bag dette!!!!

For min del kørte jeg lige efter arbejde fredag morgen - kl. 04:30 - for at kunne være der så tidligt som muligt og lige få noget søvn. 
Vel ankommet til pladsen ved Kongskilde friluftsgård lige uden for Sorø, steg en træt Jesper ud af bilen, lidt skuffet over vejrets beskaffenhed. En skuffelse, som blev gjort til skamme i løbet af dagen. Her blev det virkelig godt vejr.

På pladsen havde de allerede sat en masse telte op.
Et gigantisk telt fra Nordisk (på 24m2) udgjorde basen for gruppen, der havde sat en del telte op.


Senere på dagen blev alle teltene sat op, som vist på billedet ovenfor.
Udover deltagernes egne telte, var der udstille telte fra Fjällräven, Wechsel og Nordisk. 
Specielt et telt fra Nordisk fik min interesse. Et enkeltmandstelt med en vægt på kun 830 gr. Helt perfekt til en hurtig overnatning, men desværre med en pris på over 3.000,-

Flere havde også hængekøjer med, umiddelbart vil jeg tro, at det ikke lige bliver noget for mig, men hver sin smag.
Noget i denne retning fik dog min interesse.


Denne tentsile gør det muligt at overnatte i højderne. Ikke lige noget for mig med højdeskræk, men fedt for dem der ikke har den udfordring.

Udover den store telt udstilling blev der brugt rigtig meget tid på hygge og grejsnak. Grejsnakken havde for min del stor betydning, da jeg fik nogle rigtig gode tips.
Jeg har i udstyrspakken til turen en lanterne drevet på batteri. En tung satan på næsten 1 kilo, men den lyser utrolig godt. Men vægten og størrelsen har irriteret mig en del. Under grejsnakken kom en ind med en lille oppustelig lampe drevet på solenergi, som jo falder fint i tråd med mit koncept om at drive turen på vedvarende energi. 

luminAID er som sagt oppustelig, er ydermere vandtæt og foldet sammen fylder den ingenting, og vejer kun 85 gram!!!!
Pris på 189,- (normalpris 219,-) via Spejdergear http://spejdergear.dk/shop/luminaid-solcelle-oppustelig-5459p.html

En anden ting jeg "faldt" over under grejsnakken, var et tip til at undgå våde fødder. Som det er nu, har jeg bagage nok, og der er ikke rigtig plads til et par små gummistøvler, så hvad gør man så. Jeg kunne såmænd nok skabe pladsen til gummistøvlerne, men istedet tror jeg, at jeg vil prøve neoprensokker i stedet. Her kan jeg gå tørfodet i mine løbesko. Har i nogle tips til modeller så sig endelig til. Jeg søger selv lidt rundt på nettet og oser lidt i butikkerne.

Under træffet blev der også tid til små konkurrencer, som bedste "træf-mad", teltslagnings konkurrence, kog ½ liter vand på hurtigst tid. Fine præmier var der også.
En mindre vandretur i den utrolig flotte natur, der omgiver Kongskilde friluftsgård, blev der også tid til.

Vel hjemme igen har hverdagen meldt sig. I aften står den på arbejde.
I løbet af dagen skal teltet renses. Det regnede desværre en del til sidst på træffet, så mit footprint er blevet en del mudret.

Fortsat god dag :-)

Mvh
Jesper






Ingen kommentarer:

Send en kommentar