tirsdag den 10. marts 2015

Dag -450

Har besluttet at lave en dagbog startende fra og med i dag, med alle de tanker, jeg går og gør mig rundt turen.
Meget af min dag, hvis ikke det hele, går for tiden med tanker rundt turen, så det føles kun naturligt at dele dem med jer, der læser bloggen.

Alt udstyret er nu på plads, bortset fra et par bukser samt 4-5 par Devold uld-underbukser. 
Bukserne jeg vil have med på turen bliver, udover det par Fjällräven  Vidda Pro jeg allerede har, et par Fjällräven Keb. Bukserne er af udseende ens, emn af materiale ganske forskellige. 
Hvor Vidda Pro buksen er lavet af 65% polyester og 35% bomuld (behandlet med Greenland wax) så er Keb buksen lavet af 98% polyamid og 2% nylon, hvilken gør den vind- og vandtæt. 
Jeg kunne jo bare tage mine regnbukser på, så slap jeg for at bruge 500,- ekstra på bukser (prisforskellen mellem de to par), men at stoppe op, af med trækselen til vognen, for at få rygsækken af og hive bukserne op, tage dem på, for blot at finde ud af, at det var en lille byge.....Nej så er det vidst bedre med et par bukser, der er vind- og vandtætte, så skulle det være en lille byge, så er det bare videre ud af landevejen. Og med mit kendskab til det Norske vejr rundt Bergen i efteråret, så bliver der god brug for vandtætte bukser :-)

Flybilletter ud kigger jeg også en del på, bare for at sikre mig, at budgettet holder. Skulle de stige bliver jeg jo nødt til at justere budgettet tilsvarende. Budgettet ud siger 5.500,- fra Aalborg til Honningsvåg, og med de nuværende priser, ligger billetten på ca. 3.000,-.
Dertil kommer så ekstra bagage (billetten inkluderer 23 kg.), hvor jeg regner med, at der ryger ca. 15-20 kg ekstra på udover hvad billetten inkluderer. Trækstængerne bliver pakket som ski og vognen er med som en barnevogn. Lidt svært at finde en nøjagtig pris på det ekstra jeg skal have med, men det bliver ca. 1.000,- såvidt jeg kan regne ud. Så der skulle være 1.500,- til uforudsete ting samt evt. stigning i billet prisen.

Fortsat godt forår :-)

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar