søndag den 15. marts 2015

Dag -445 En tur i skoven

Vejret startede ud med at være ganske godt - sol fra en skyfri himmel, som de andre foregående dage, men der blæste en ret kold vind, og at vælge at tage handsker med skulle vise sig, at være en god idé, da det på tilbage turen blev overskyet med chance for regn og endnu koldere vind end på ud turen.

Valgte idag at prøve en af de mange ture via stierne i skovene omkring Rørbæk sø. Turene går bl.a. forbi både Skjern å og Gundenåen's udspring - det nåede jeg desværre ikke idag, men skal da lige et smut forbi, ved en senere anledning.
Med start fra Ballebæksgård naturcenter begav jeg mig mod Koutrupgård. En tur på godt 5,5km (jævnført turkortet jeg havde med var den 6,5km men jeg stoler sgu lidt mere på GPS'en.
En rigtig god tur med rigtig godt vejr. Lidt koldt men jeg var godt klædt på, så det var egentlig lidt underordnet med den kolde vind.
Turen er afmærket, men afmærkningen er til tider ret mangelfuld og noget misvisende. Stemmer ihvertfald ikke med det kort jeg havde med, så det blev smidt ud. Den noget mangelfulde afmærkning af ruten kostede et par hundrede meter ekstra gå-tur men skidt......

Både Ballebæksgård og Koutrupgård har shelters, som er gratis at bruge mod forudbestilling.
Dem skal jeg prøve i løbet af foråret, for at teste noget udstyr af.
Fine bålpladser begge steder, med shelters med bålplads i midten på Ballebæksgård er langt det bedste alternativ.

Shelter fra Koutrupgård - lidt sølle. Og hvad nu hvis vinden kommer 
lige mod shelter åbningen?

Shelters Fra Ballebæksgård. Flor bålplads :-D


En rigtig flot natur og skovoplevelse med masser af bænke, fordelt på flotte udsigts pladser ud over Rørbæk sø, men den her "opdeling" af bænken er sgu en ommer ;-)
Flot?? placering af elektrisk hegn :-D

Om nogen timer står den på arbejde igen - fortsat god weekend :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar