lørdag den 21. marts 2015

Dag -439 - Den psykiske faktor

Tænkte i dag en del over noget af det, som foredragsholderen (Camino foredrag torsdag dag-441) sagde. 
"Når du går alene - og du kommer til at gå en del kilometer alene - så ha' noget musik eller andet klar til de perioder, hvor du er lidt nede men også til de perioder, hvor du er oppe."

Jeg havde egentlig tænkt mig, at holde musikken til om morgenen/aftenen i teltet, da meget af turen går langs vejen, og af sikkerhedsmæssige årsager - vil gerne kunne høre bilerne komme - så havde jeg som sagt fravalgt musikken.
Men jeg har i dag købt nogle ear-plugs til de ture, hvor været måske ikke er det bedste, men forude venter 40km. Eller til de dage hvor solen bare skinner, og livet generelt bare er pissefedt.
Men det ene øre forbliver frit, således at jeg fortsat kan høre trafikken. I perioder med megen trafik, vil musikken helt blive fjernet.

Det er sjovt med den psykiske del af turen.
Jo - meget af turen bliver en ensom rejse, men jeg føler selv, at jeg er klar til at kunne tackle den.
Hvordan jeg tror det bliver? Hvordan jeg tror, jeg vil ha det når jeg kommer hjem? Jamen det ved jeg ærlig talt ikke - og lige netop dét finder jeg utrolig fedt og fascinerende. At jeg ikke ved hvad fanden (undskyld sproget) der kommer til at ske hverken under eller efter turen.

Jeg har planlagt den så godt jeg kan, og når vi når efteråret og vinteren i 2015, så vil turen/ruterne være så godt planlagt som muligt.
Men jeg vil heller ikke planlægge for meget, da hele meningen med turen er at slippe for stresset en gang for alle. Og jo mere planlægning, jo flere huskelister des mere stress. Stress grundet "når jeg nu det hele - kan jeg nu nå dagens etape".
Og netop det med etaperne har jeg lavet om, så jeg ikke skal nå fra et sted til et andet hver dag, men i stedet har lagt op til, at på det og det tidspunkt skal jeg ha nået den og den by.
Dette vil give bedre mulighed for at gå ekstra mange kilometer de dage, hvor vejret og humøret er i top, og lidt færre hvor vejret er dårligt eller humøret er lidt nede.

Ha' en god søndag :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar