lørdag den 28. marts 2015

Dag -433 Sponsor forespørgsel

Sponsorforespørgsel

Før jeg starter på dagens tekst, lige et par linjer på engelsk til de amerikanske læsere.

I'm very glad that you have taken your time to read my blogg about my journey from Nordkapp to the toe of Italy. One of you have asked if I could type the article in English as well but I'm sorry to say that I haven't got the time for it at the moment.
But on the right side of the blogg there is a "Translate" button. Click it and you'll be able to read the article in English or any other language of your choice. It will be a "Google" translation which means that it will not be accurate/perfect so should there be any words or fraces that seems like nonsense please contact me by e-mail and I will translate the text for you.

Jeg fik idag (fredag) en forespørgsel på mail vedr. sponsorering af sokker til gåturen.
Firmaet ønsker at sponsere kompretions sokker til turen, og jeg siger da mange tak for forespørgslen, men jeg må desværre takke nej, hvis ikke jeg kan få testet sokkerne, før jeg skal afsted. Sokkerne er vel næsten det vigtigste værktøj på turen. Hvis sokkerne findes ok, så skal jeg bruge 15-20 par. Om der skal falde et beløb til både mig og en donation til KB, har jeg ikke helt besluttet endnu.

Det blev også tid til en mindre gåtur rundt om Bygholm sø i Horsens.
Havde en kollega med, som lige er startet med gåture, og som lige skulle ha testet hans nye rygsæk. Planen var også, at vi skulle se lidt på hans telt, men det begyndte desværre at regne ca. 3km ude.
Turen rundt om Bygholm sø, er en rigtig fin tur, hvor der er sat nye bænke/borde op, men kære kommune, hvor fanden (undskyld sproget) er skraldespandene?? Der lå en mængde skrald ved bordene, og en simpel skraldespand ville have løst det problem.

Jeg har tidligere skrevet, at jeg vil forsøge, at gøre mest mulig brug af vedvarende energi på turen.
Og da der lige var lidt ekstra penge på kontoen, efter at have sparet lidt på madbudgettet i denne måned, så blev jeg "nødt" til at købe en Bio-lite brænder.
Bio-lite brænder med opbevaringspose

Testede den på turen med min kollega, og hold da helt kæft den er effektiv. Den brænder små kviste utrolig effektivt, og ved hjælp af den lille blæser, der er drevet af varmen fra brænderen, holder den hele tid liv i "bålet". 
I den orange den af brænderen sidder der et USB stik, hvorfra man kan oplade sin telefon, pc eller som jeg vil benytte mig af, oplade det store batteri jeg har med.

USB-porten til opaldning af diverse
genstande

Selvfølgelig havde jeg glemt både batteri og oplader til mobilen, så hvor effektivt den genoplader, vil jeg teste på et senere tidspunkt.

Fortsat god weekend :-D

Mvh
Jesper



Ingen kommentarer:

Send en kommentar