torsdag den 26. marts 2015

Dag -435 Opbevaring af møbler m.m.

Opbevaring af møbler m.m.

En af de store tilbageværende poster, som jeg kan spare lidt penge på, er opbevaring af møbler og andre ejendele, som ikke skal med på turen.

Posten på budgettet er regnet ud fra - som alt det andet - "i værste fald". Så går det ikke galt på bundlinjen.
Som mange af jer, der har flyttet før eller har været ude at rejse i længere tid ved, så findes der et hav af opbevarings firmaer. Et af de dyreste - men også mest sikre - er BoxIt. Udgiften for at opbevare alle mine ejendele der, vil være ca 14.400,- (opbevaring i 14 måneder).
Der har været rigtig mange tanker rundt om netop denne post, da jeg kan spare en god skilling her. 
Et godt forslag har været at købe/leje en container, som jeg kan placere hos en bonde eller at andet sted, som ikke skal ha det helt store, for at ha den opbevaret. Den store udgift her er ikke containeren, men transporten af den frem og tilbage. Jeg kan spare ca. halvdelen af budgettet her.

En anden mulighed er, at jeg kan få tingene opbevaret hos venner/bekendte, som har et værelse eller to tilovers i et års tid.
Og her har jeg været heldig :-D
Min onkel kan ha' alle kasser og mindre ting stående på et værelse, men har ikke plads til møbler.
En anden har tilbudt sig at have alle tingene stående i et værelse, men det er på anden sal op ad en snæver trappe, så vidt jeg har forstået, og det kan blive lidt af en udfordring med sofa og madrasser, men nu har jeg aldrig sagt nej til en udfordring, og kan jeg spare lidt kroner her, så gør jeg det hellere end gerne.

HUSK - at halvdelen af de penge, jeg sparer på budgetteret udstyr, går til Kræftens Bekæmpelse (KB - pt. er der 2.200,- til dem). Jeg mangler kun 5 par Devold uld underbukser og snepløkker til teltet, så på udstyret er der ikke meget at spare længere.
På det resterende budget - flybilletter, div. transport (tog, bus m.m.), mad etc. vil halvdelen af det samlede overskud, gå til KB.
Når nu snakken går rundt KB, så skal jeg lige skynde mig at sige, at de intet har med denne "indsamling" at gøre - det er et rent privat anliggende, og der kan ikke doneres til nogen konto - endnu......
Jeg arbejder nemlig på en idé, som jeg vil vente med at afsløre alt for meget af. Lidt kan jeg dog sige.
For at der skal være mulighed for at donere til en konto, hvis indhold går ubeskåret til KB, skal der være tillid til denne konto, og til den person der står bag. Og folk der ikke kender mig, vil naturligvis være mere end tvivlende til at donere penge til en person, som muligvis vil stikke med hele indholdet af kontoen.
Derfor skal jeg bruge to meget troværdige personer, som sammen med mig åbner kontoen og spærrer den således, at kun med underskrift fra alle tre, kan kontoen åbnes samtidig kan der kun udskrives en check på hele beløbet til en allerede forudbestemt modtager.
Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke endnu, så det skal undersøges lidt nærmere.
Selve indsamlingen, når turen er igang, vil jeg vente med at afsløre, før jeg ved om ovenstående udfordring med kontoen, kan lade sig gøre.

Fortsat god dag - nu er det snart WEEKEND og tid til langtur lørdag :-D

Mvh
Jesper
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar