lørdag den 28. marts 2015

Dag -432 Andre ekstremvandrere

Andre ekstremvandrere

Har brugt en lille smule tid på idag at lede nettet igennem efter andre ekstremvandrere.
Sitet outsite.org er en dansk baseret side, for folk der, som jeg, godt kan li' at vandre i naturen.
Her faldt jeg over en artikel, hvor en fyr havde vandret fra Viborg til Santiago de Compostela i Spanien (en del af turen var altså den Nordlige Camino rute). Han tog denne 4000km lange vandring i 2006, og har gennem 37 rejsebreve beskrevet sin tur, som tog lidt over et halvt år, med gode fortællinger, om mødet med andre vandrere, og tiden alene på vejene.


Specielt hans tur igennem Tyskland kan jeg bruge, som gode forberedelser til min egen tur gennem Tyskland. Måden han beskrev det Tyske folk på, er også det indtryk, jeg har fået af Tyskere. Meget hjælpsomme folk, til tider lidt brovtende, men flinke og hjælpsomme.
Også det psykiske aspekt med at gå mange lange kilometre alene, kan jeg bruge til noget. OK - det er 10 år siden (når jeg starter min tur) at han startede sin. Men det ændrer jo ikke på det psykiske aspekt. Det vil altid være det samme.

Min måde at forberede mig på denne store udfordring er bl.a. denne dagbog. Hvad der så sker med resten af kroppen, og det invendige i hovedet vil kun tiden vise.

Mvh
Jesper


Ingen kommentarer:

Send en kommentar