onsdag den 3. juni 2015

Dag - 365, -364 og -363 Så er hele ruten klar

Så er hele ruten klar

Hold da lige kæft det tog tid det her.....
Men nu er hele ruten endelig klar - og selvom det har taget noget tid, så har det været det hele værd. 

Ruten gennem Norge og Danmark er låst, så her bliver der ikke pillet ved ruten, dog kan der blive flyttet lidt på datoerne. Jeg ved af gode grunde ikke, om jeg vil være på det givne sted, på nøjagtig den dato, der er angivet i ruten, da jeg kan komme til at gå længere, hvis vejret er godt eller kortere, hvis vejret ikke opfører sig pænt.

Gennem Tyskland og Østrig afhænger det meget, hvor jeg evt. kan couch-surfe, eller hvor jeg kan få tilladelse til at slå telt op på en mark (eller man lige sniger sig ind i et skovbryn).
I og med at ruten gennem Tyskland og Østrig kommer til at foregå om vinteren, kan der forekomme afvigelser i ruten, hvis jeg har behov for at overnatte på et B&B, vandrehjem eller lign.

Selvom hele turen fra Nordkapp til Italien bliver en drøm og glæde at genmeføre, så er der dog et land, jeg glæder mig en smule mere til end alle de 4 andre.

Italien.....
Landet her har altid fascineret mig, med deres afslappede levestil, smukke sprog og ikke mindst maden og vinen.
Indtil videre har jeg kun besøgt Rom, men hver eneste gang jeg har været her, har jeg med det samme følt mig hjemme.....været mere afslappet på en måde. Om det er fordi kroppen er gået i ferie modus, og det er derfor jeg er mere afslappet skal jeg ikke kunne sige - det er selvfølgelig en mulighed - men jeg tror, der er et eller andet, der bare får mig til at slappe mere af her.
Hvordan det bliver at hike i Italien, ved jeg af gode grunde ikke. Jeg har fulgt meget af ruten via Google Street view, og som i Norge er der enkelte passager, hvor der ikke er meget plads i siden af vejen. Men det tager jeg som det kommer - ellers må jeg jo bare finde en anden vej rundt.

Jeg kunne have taget mange forskellige ruter gennem Italien. Til min store fortrydelse er det for lang en omvej at besøge eksempelvis Venedig, men jeg er ganske enkelt ikke sikker på, at hvis jeg valgte at ligge ruten forbi Venedig, om jeg så ville kunne holde tidsplanen for turen.
I stedet har jeg valgt at afvige fra den oprindelige rute, og ligge turen forbi Milano, Genoa og Cinque Terre, ligesom Firenze også lige får et besøg. 
Som i de andre lande på turen, er der mange steder, jeg virkelig gerne ville ha besøgt, men jeg må vælge med hård hånd og sige, at det er der bare ikke tid til, så det må blive en anden gang.
Skulle der mod forventning blive tid til et ekstra besøg i en by, der ikke er på ruten, så kigger jeg på det undervejs.
Jeg har nemlig valgt at ligge ruten hårdt op i Italien, så jeg rent faktisk slutter 3 uger før planlagt. Så er der lidt at give af, hvis jeg skulle gå forkert eller der skulle ske noget andet.

Overnatninger i Italien kommer for det meste til at foregå på campingpladser. I enkelte byer vil jeg være nødt til at bruge vandrehjem, som er væsentlig dyrere, end hvad jeg har budgetteret med, så det vil jeg kun bruge i nødstilfælde.
Jeg håber dog på at få lov til at slå et telt op i hjørnet af en vinmark eller låne en sofa hos nogle lokale folk. På den måde har jeg også mulighed for at lære den Italienske kultur bedre samt lære sproget.

Sig endelig til hvis i har nogle bekendtskaber, der kunne tænke sig at få besøg, eller hvis i har nogle kommentarer til ruten.

Fortsat rigtig god dag :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar