søndag den 7. juni 2015

Dag -359 Projekt hjemmeside godt igang.....Hvor er jeg næste år

Projekt hjemmeside godt igang.....

Hvor er jeg næste år
Her den anden dag fik jeg installeret WordPress på mit domæne, så selv jeg enkelt kan få oprettet en fed hjemmeside.

Jeg er så småt gået igang, men blev lidt overvældet over det store udvalg af skabeloner, som WordPress tilbyder.
Fandt hurtigt en jeg mente kunne passe glimrende, men så kiggede jeg længere gennem de mange forskellige skabeloner, og fandt ligeså hurtigt mange, der var endnu federe.
I stedet for bare at vælge én og så gå igang med opsætningen, har jeg valgt at gå lidt mere projekt agtigt tilværks. Jeg tror nemlig, at hvis jeg klør på med opsætningen, og begynder at kigge på, hvad WordPress ellers har at tilbyde, så vil jeg hurtigt fortryde, og så vælge en ny skabelon og så skulle begynde helt forfra (stort set) igen......

Så i stedet kigger jeg således på projektet : 

  • Hvad skal siden indeholde
Sponsor information, blogg, facebook, kort så man kan se hvor jeg går/har gået, videodagbog, billede database etc.

Derefter kigger jeg på hver enkelt punkt, og deler det op i flere emner.

  • Hvad skal sponsor informationen indeholde
Billeder/tekst om/af den enkelte sponsor, link til en evt. hjemmeside etc.

På denne måde finder jeg ud af, når jeg er færdig med forarbejdet, hvordan en skabelon skal se ud, for at passe til mit behov.

Deadline for hjemmesiden er 2.12.2016 - et ½ år før jeg starter turen.

Den 7.6.2017 - altså på den 6.vandredag - vil jeg være ca. her sidst på dagen.
70.432687 24.501918 - dette er en lille by, der hedder Skaidi. By er måske så meget sagt, nok mere en lille flække, men her får jeg mulighed for lidt proviantering igen.
Tjek det ud på Google Street view ved at kopiere koordinaterne og sætte dem ind i søgefeltet på Google maps.

Fortsat rigtig god dag :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar