søndag den 17. maj 2015

Dag -382 og -381 Ruten er nu nået til Bodø

Ruten er nu nået til Bodø

Her fået sovet rigtig godt i nat - føler mig helt vildt udhvilet :-D
Har lavet lidt huslige pligter, så vandreturen må vente til imorgen, hvor jeg tager til Esbjerg. 
Her skal Charlie fra Walking for Water starte sin tur til Tanzania - 18.500km gennem 2½ år. Så jeg tager de første 5-10 km med ham inden arbejdet kalder.

Idag har jeg arbejdet lidt på ruten gennem Norge.
Jeg er nået til Bodø, og fra Narvik til Bodø bliver det et tunnel helvede. Der er rigtig mange af dem, så der er stor mulighed for, at jeg må tage bus, hvis der ikke bliver mulighed for et lift.
Gennem de godt 290 km der er mellem Bodø og Narvik (går ad nogle små fylkesveger (landeveje) ind i mellem) så er der ca. 27 km tunnel. For det første er det hamrende ulovligt, at vandre i en tunnel, desuden så er det også dødsens farligt, så det dropper jeg.
En del af tunnelerne, kan jeg vandre udenom ad omveje, men der er også enkelte tunneller eller grupper af mindre tunneller, hvor jeg bliver nødt til at tage bus, hvis der ikke er en venlig sjæl, der giver et lift.

Tjek ruten ud på fanebladet "Rute" 

Nu står den på arbejde - fortsat god dag :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar