tirsdag den 19. maj 2015

Dag -379 Svopwalk.dk.....titlen på min hjemmeside

Svopwalk.dk.....titlen på min hjemmeside

Jeg glæder mig til at gå stille og roligt igang med min hjemmeside, som jeg håber vil stå færdig en gang sidst på efteråret.
Som tidligere nævnt er jeg fuldstændig blank på dette område, så det bliver spændende at se det færdige resultat.
På hjemmesiden vil der bl.a. være et lille rutekort, hvor man kan følge min position - har hørt at eksempelvis scriple maps skulle være en fin løsning, som er nem at opdatere.
Men det kigger jeg på senere på året - nu er domænenavnet ihvertfald mit.

Igår startede min vandrekollega Charlie sin tur til Tanzania.
Et stort projekt med en ikke mindre flot årsag. Jeg har fulgt en del af de kommentarer, som er kommet på bl.a. TV2 nyhedernes facebookside. 
Efter interviewet med Charlie blev lagt ud, var der straks mange velfortjente gode kommentarer, men der kommer også de sædvanlige danske "sofa-jantelovs" bemærkninger fra folk, der garanteret ikke har haft røven oppe af sofaen.
Det er typisk dansk, at så snart der er en person, der gør noget ud over det sædvanlige, så skal det rakkes ned, før det reelt set er begyndt. 
Storhedsvanvid, galemands værk.......
Jeg brækker mig sgu over den jantelovs indstilling folk har.
Ta' da i stedet og giv manden et klap på skulderen for at tage et initiativ, til at gøre noget godt for andre.

Ruten er nu nået syd for Mo I Rana - godt 1500km fra Nordkapp og næsten halvvejs i Norge.
Det tager lidt tid at planlægge ruten. Jeg har nemlig valgt at se ruten ved hjælp at google street view, og det er noget af en natur, der venter mig. 
Gennem de første 1500 km har det været et til tider ret så øde område at vandre i. Når selv en Europa vej (E6) er en enkelt sporet vej (hver vej), siger det vel det meste.
Men efter Mo I Rana begynder de større byer at komme hurtigere efter hinanden, end det har været tilfældet ind til nu.
Trondheim, Kristiansund, Molde, Ålesund, Bergen, Stavanger og mange flere, er nogle af de byer, der venter mig. Jeg har tidligere besøgt dem alle gennem mit gamle arbejde i JYSK, men nu glæder jeg mig til at udforske dem lidt grundigere.

I morgen tidlig efter arbejde omkring kl. 5 starter jeg den fysiske træning.
Den fysiske træning kommer mit indlæg imorgen til at handle om.

Fortsat god dag :-D

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar