fredag den 20. december 2013

Sponsorjagten

 
At finde sponsorer til en tur som min, er bestemt ikke nemt.
Mange butikker og virksomheder tjener rigtig gode penge i dag, men de har lært (desværre??!!) at passe lidt mere på sine penge, og dermed også på, hvad deres penge egentlig går til - og det kan man vel ikke fortænke dem i.
 
I skrivende stund er 15 sponsorer kontaktet, 10 som, skulle jeg mene, har en reel interesse i turen, da mange af deres produkter anvendes. Ud af disse 10, har dog kun 1 takket nej, men desværre også den, som vil jeg sige havde den største interesse i turen - irriterende men jeg respekterer et nej og gider ikke bruge mere af min tid på det.
 
På dele af turen, vil jeg med garanti også rende ind i tidspunkter, hvor det er rigtig træls at gå turen, tidspunkter hvor jeg sikkert vil tænke: "hvad fanden har jeg lige gang i" - men jeg må bare fortsætte, for det at give op ligger ikke til mig, sådan er det bare!!!
Og akkurat på samme måde giver jeg sgu ikke op, bare fordi en del sponsorer siger nej - det havde jeg vel også forberedt mig lidt på at de ville. Det er simpelthen bare at fortsætte. Ligesom det helt sikkert også kommer dage på turen, hvor alt bare er enormt fedt, så kommer der garanteret også nogle lyspunkter på sponsor siden.
 
Store firmaer siger ofte nej, fordi de i deres marketing/sponsor strategi, har valgt kun at sponsere ét enkelt projekt. På den måde slipper de simpelthen for, at få så mange små henvendelser - som min - der bare tager alt for meget af deres tid at svare på.
Bilka støtter befolkningen i Malawi, JYSK støtter handikap idrætten osv.
 
Men når man kun støtter én større ting, glemmer man så ikke det lokale?? Det er jo trods alt dem man lever af.
Eller hvad mener i??
 
Som sagt så giver jeg ikke op - jeg har bestemt mig for at kæmpe til det sidste for at skaffe sponsorer, om ikke det fulde beløb (men helst :-) så bare ca. ½delen, så kan jeg låne mig til resten.
 
MEN....
Jeg bliver jo naturligvis også nødt til at være så realistisk som muligt.
Og det betyder, at jeg også må iværksætte plan B, hvor lidt jeg end gerne ville. At skaffe de sidste 70.000,- bliver svært men ikke umuligt. Men at starte turen, for så at vide at man render tør for penge halvejs i Norge, det er ikke aktuelt.
 
Plan B går ud på at udsætte turen i et år, ta' natarbejde på et lager eller andet, der giver gode penge, arbejde røven ud af bukserne (med risiko for at stressen vender tilbage??!!) for så at spare de 70.000,- sammen.
 
Drømmen er at gennemføre turen, for så at vende tilbage til Danmark eller Norge, med stort set ingen penge på lommen, men en forbandet stor oplevelse rigere.....
 
Hvad ville i gøre??
 
Og sidst men ikke mindst....
 
HYG JER :-)
 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar