mandag den 4. maj 2015

Dag -395 Ændring i indsamlingen

Ændring i indsamlingen

Efter mange overvejelser har jeg besluttet at gøre alvor, af de tanker jeg har haft omkring den indsamling, jeg havde lyst til at forsøge at gennemføre i forbindelse med min tur.

Der vil fortsat være en indsamling, og den vil foregå på samme principper, som tidligere men den vil ikke gå til samme organisation.
I starten var idéen at samle penge ind til Kræftens Bekæmpelse, penge der skulle øremærkes forskning indenfor børne cancer sygdomme. Efter en snak med kræftens bekæmpelse blev det imidlertid ændret til, at pengene skulle gå til forskning i kræftsygdomme i al almindelighed, da det ikke var sikkert at der ville blive ansøgt om midler til forskning i børne-cancer sygdomme.
Jeg kunne imidlertid ikke få nogen hjælp fra dem, da de ikke havde mandskab til, at støtte alle de gode private projekter, som mange mennesker oprettede privat. Istedet blev jeg henvist til et site - Betternow.org - som tager sig godt betalt (7,5% af de indsamlede midler) for at drive et indsamlingssite. Sitet fungerer fint, men jeg synes bare, at de 7,5% kunne gå til bedre ting.

På det sidste har jeg set et par projekter, som til dels ligner mit, dog MEGET kortere, hvor det ser ud til at kræftens bekæmpelse har støttet med brug af deres logo, som hjælper en indsamling ufattelig meget. 
Om projektet så bare har brugt deres logo uden tilladelse, skal jeg lade være usagt.

Jeg har ingen - heldigvis - familie eller venner, som lider af kræft, så jeg har ingen grund til, udover mit eget ønske, at støtte kræftens bekæmpelse, og jeg vil fortsætte med at gi' en skilling, når indsamlere kommer forbi, og vil da også støtte ved indsamlings showene.

Men......
Jeg har et meget nært familie medlem, som har Parkinsons. Min mor.......

Gennem de 7 år jeg ved hun har haft denne sygdom, så ved jeg hvor meget, det kan gøre mod mennesker, der lider af denne sygdom. 
Nu har min mor heldigvis reageret godt mod medicinen, og der er mange andre, der har det langt værre end hende idag.
Det er ikke en sygdom, som har ligeså stor dødelighed som kræft, men ikke desto mindre, synes jeg, at den skal bekæmpes, for jeg har set hvad den gør mod ellers raske mennesker.

Så derfor......
Mine midler der indtil videre er indsamlet (penge som jeg SELV har doneret) går nu til Parkinsons Foreningen.
Kræft er da helt sikkert en forbandet sygdom, men Kræftens Bekæmpelse, for rigtig mange midler, i forhold til eksempelvis Parkinsons foreningen.
Jo, det er da sikkert også retfærdigt, fordi så mange flere mennesker dør af sygdommen, men jeg mener at man ikke skal glemme andre i løbet, når der skal fordeles midler.

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar